Home » blogs » GetResponse Review: Is het echt zo goed? Lees mijn ervaringen
GetResponse Review

GetResponse Review: Is het echt zo goed? Lees mijn ervaringen

0 Reactie 0

Is het wereldbekende e-mail marketing software GetResponse echt zo goed? Lees mijn ervaringen in deze uitgebreide GetResponse review.

GetResponse zegt een eenvoudige en effectieve  softwaretool te zijn waarmee je makkelijk een e-mailmarketing campagne opzet met als doel meer omzet te genereren. Maar is dit ook echt zo? In deze GetResponse review ga ik je hier meer over vertellen. 

Ik heb een account bij GetResponse aangemaakt en de functionaliteiten getest. In deze review leg ik je de belangrijkste functionaliteiten uit, de voor- en de nadelen en vertel ik je wat mijn ervaringen met GetResponse zijn. Tipje van de sluier: ik was verrast.  

Inhoudsopgave van deze review

Samenvatting GetResponse

GetResponse is een makkelijk bedienbare e-mail markering software waarmee je op een eenvoudige wijze je e-mail marketing opzet en automatiseert. Met GetResponse creëer je een volledige klantbeleving. 

Zo automatiseer je je e-mailcampagnes, ontwikkel je je eigen webinar en bouw je verschillende landingspagina’s om te splittesten. Met een geoptimaliseerde e-mailcampagne blijf je in contact met je bestaande klanten en tover je potentiele klanten om tot trouwe klanten. 

Wie is GetResponse?

GetResponse is in 1997 door Simon Grabowski als autoresponder op de markt gebracht. Inmiddels is GetRespone een multinational met meer dan 300 werknemers en 300.000 klanten. GetResponse is actief in 187 landen en hun platform is in 27 talen beschikbaar. Ook in het Nederlands

Wat is GetResponse?

GetResponse is aan online e-mailmarketingsoftware waarmee je op een eenvoudige manier volledig geautomatiseerde e-mailcampagnes, nieuwsbrieven en landingspagina’s kan opstellen. Daarnaast krijg je tot op de detail inzicht in de resultaten van je campagnes.  

Met GetResponse heb je de mogelijkheid om op een vrij eenvoudige manier een e-mailcampagne op te stellen. Met de honderden e-mailsjablonen die beschikbaar zijn stel je op een vrij eenvoudige manier een e-mailcampagne of nieuwsbrief op. Deze sjablonen kan je volledig naar je eigen huisstijl aanpassen.  

Naast het opstellen van een e-mailcampagne om volgers te informeren en te activeren, heb je de mogelijkheid om een speciale landingspagina te creëren. Je hebt keuze uit tientallen landingspagina’s die met de handige drag-and-dropeditor in enkele stappen aanpast naar je eigen huisstijl. Zo maak je van je landingspagina een converterende pagina die je omzet doet groeien.  

Tevens heb je de mogelijkheid om met GetResponse je eigen Webinar te maken en heb je de mogelijkheid om je eigen formulieren te ontwikkelen. 

Voor wie is GetResponse?

GetResponse is eigenlijk voor iedereen een geschikte optie. Door het gebruiksgemak is het voor een beginner een makkelijk te hanteren online- software . Na het aanmaken van een account heb je binnen enkele minuten je eerste e-mailcampagne opgezet. En dan overdrijf ik niet. Kom je er even niet uit, dan vind je op de supportpagina veel informatie over de werking van GetResponse. 

Maar GetResponse is niet alleen voor beginners. Door het aanbod aan functionaliteiten is het ook een perfect e-mailmarketing software voor grote bedrijven met tienduizenden abonnees. Met GetResponse bouw je complete e-mail funnels(autoresponders) en heb je de mogelijkheid om diverse A/B testen uit te voeren. 

Wil je GetResponse een keer proberen? Dan heb je de mogelijkheid om deze 30 dagen lang gratis te testen. Met een gratis proefaccount kan je tot 1.000 abonnees onbeperkt e-mails versturen. Je zit nergens aan vast en je hoeft ook geen betaalgegevens op te geven. Wel zo fijn! 

Waarom voor GetResponse kiezen?

Ben jij op zoek naar een veelzijdige en gebruiksvriendelijke e-mailmarketing software, dan is GetResponse een tool om serieus over na te denken. GetResponse biedt een uitgebreide tool voor beginnende ondernemers en doorgewinterde marketeers. 

Naast de vele opties zoals e-mailmarketing, autoresponders, A/B testen, converterende landingspagina’s ontwikkelen, is het mogelijk om veel van je processen te automatiseren. En dat scheelt je heel veel tijd. 

Als je het eenmaal goed hebt ingericht, dan doet GetResponse de rest. Dus ben jij op zoek naar een e-mailmarketing software, dan is GetResponse een serieuze optie. 

Hoe maak ik een GetResponse account aan?

Het aanmaken van een gratis proefaccount is echt een fluitje van een cent. Binnen 1 minuut heb je al een account aangemaakt. Je vult je naam, e-mailadres en wachtwoord in en vervolgens bevestig je je e-mailadres en klaar ben je. Zoals hierboven aangegeven start je met een gratis account van 30 dagen en hoef je geen betaalgegevens in te vullen. 

Nadat je eenmaal bent ingelogd kom je in je GetResponse Dashboard terecht. Het Dashboard kan je helemaal naar eigen wens inrichten. 

De voor- en nadelen van GetResponse?

Voordelen
Nadelen

De beste features van GetResponse?

GetResponse biedt een hoop mogelijkheden om een flitsende e-mailcampagne op te zetten. Ik heb de beste features van GetResponse op een rijtje gezet. 

Hoe start je een e-mailmarketing campagne GetResponse?

Binnen de optie e-mailmarketing heb je veel functionaliteiten om verschillende soorten campagnes op te starten. Zo heb je de mogelijkheid om een nieuwsbrief te maken, A/B testen (splittesten) uit te voeren of e-mails op te stellen. Het opzetten van een e-mailcampagne kan je door gebruiksvriendelijkheid van GetResponse binnen enkele minuten doen. 

Je kunt op meerdere manieren een nieuwsbrief maken. Dit kun je doen door de HTML-editor te gebruiken maar deze is meer voor de ervaren ICT-ers. Je kunt ook heel makkelijk een nieuwsbrief opstellen door een kant-en-klare sjabloon te gebruiken. 

Je hebt keuze uit tientalen sjablonen die je vervolgens met de gebruiksvriendelijke drag-and-dropeditor kan bewerken. Zodra je een sjabloon hebt gekozen kan je deze met een tal van opties helemaal naar wens invullen. Je kunt de teksten aanpassen, buttons toevoegen, foto’s plaatsen en nog veel meer. 

Wat ook wel leuk aan de editor is, is dat je ook ziet hoe je nieuwsbrief eruit komt te zien wanneer deze op een telefoon of tablet wordt geopend. Daarnaast doet GetResponse een check of er een mogelijkheid is dat je nieuwsbrief in de spambox terecht komt. 

GetResponse Autoresponder

Met de autoresponder van GetResponse worden je e-mails met tussenpozen van een vooraf bepaalde tijdsduur aan je abonnees verzonden. Bijvoorbeeld op het moment dat iemand zich aanmeld voor de nieuwsbrief. Vervolgens wordt er 3 dagen later automatisch een vooraf gecreëerde e-mail naar de desbetreffende persoon gestuurd en zo verder. 

De autosponder zet dus een reeks van e-mails in gang. Vanaf het moment dat een bezoeker zich bijvoorbeeld inschrijft op de nieuwsbrief of een aankoop in je webshop doet, start autoresponder met het versturen van e-mails. 

Met de autoresponder heb je de mogelijkheid om naamsbekendheid bij je abonnee te creëren door je merk of bedrijf steeds onder de aandacht te brengen. 

GetResponse automatisering heeft veel weg van de optie autoresponder maar gaat net een stapje verder. Automatisering communiceert op basis van het klantgedrag. Je kunt dus nog gerichter e-mails versturen. 

Je kunt met deze optie automaterseringsworkflow creëren met de handige drag-and-dropbuilder. Op deze manier ben je in staat om een nog specifiekere klantreis te creëren.

 Er worden vooraf gecreëerde e-mails verstuurd op basis van het gedrag van de abonnee. Opent een abonnee de e-mail wel of niet. Zo niet, dan wordt vervolgens dezelfde e-mail verstuurd maar dan met een ander onderwerp. 

Of wanneer een abonnee op een bepaalde button klikt volgt er een paar uur later een e-mail met een speciale aanbieding. Met de automatiserings optie is het allemaal mogelijk. 

Ik vind het persoonlijk een heel mooie optie binnen GetResponse. Je bent namelijk in staat om je abonnees te segmenteren en veel gerichter te bedienen.

Wanneer je een e-mailcampagne opzet doe je dit met een doel. Dit doel kan zijn om meer verbondenheid met je merk te creëren, meer inzicht krijgen in de behoefte van je abonnees of om meer omzet te te maken. Een landingspagina is hiervoor een uitstekend hulpmiddel. 

Een landingspagina is de pagina waar de abonnee op terecht komt wanneer hij of zij op de link in je e-mail klikt. De landingspagina bevat specifieke informatie of bijvoorbeeld een aanbod die je je abonnees wil doen. Of een pagina met een inschrijfformulier voor een cursus of een webinar. Het doel van een landingspagina is om je abonnee om te zetten in een klant. 

Met GetResponse maak je binnen een aantal minuten een flitsende landingspagina. Hiervoor kan je wederom uit tientallen voorbeelden (templates) kiezen, om deze vervolgens met de drag-and-dropeditor naar je eigen smaak en huisstijl in te richten.

De webinar functie is een beetje een vreemde eend in de bijt. GetResponse is namelijk een e-mailmarketingsoftware. En toch hebben ze de mogelijkheid om webinars te organiseren. Hoe zit dit precies? 

De webinar functie is onderdeel van het Plus en Professional pakket. Met deze functie is het mogelijk om je abonnees uit te nodigen voor een online webinar. Bijvoorbeeld over een product presentatie of een korte training. Op deze manier bouw je een nog betere band op met je abonnees en vorm je abonnees om tot klanten. 

De eerste gedachte die ik had is; hoe maak ik dan een webinar? Nou dat eigenlijk gaat net zoals het maken van een nieuwsbrief. Dus met een drag-and-drop editor. Je kiest en sjabloon en daar ga je mee aan de slag.  

De uitnodigingsmail van je webinar kan je voorzien van een inschrijfformulier en uiteraard kun je deze volledig restylen. Voor na de webinar kan je nog een bedankpagina maken. Hier kan je bijvoorbeeld een niet af te wijzen aanbod doen.  

Ik moet zeggen dat ik de webinar functie vrij uitgebreid vind. Naast dat je je eigen webinar kan bouwen heb je ook de mogelijkheid om polls of vragen in te voegen. Door de juiste vragen te stellen kan je erachter komen waar de behoefte van je (potentiele) abonnees liggen. 

Na de webinar komt er in GetResponse een uitgebreide analyse beschikbaar. Op deze manier krijg je inzicht in de statistieken van je webinar. Je ziet welke stappen je abonnees hebben doorlopen en waar ze bijvoorbeeld zijn afgehaakt. Aan de hand van je statistieken weet je of je de webinar nog moet bijschaven om een nog beter resultaat te krijgen. 

Enig puntje wat verbetering kan gebruiken is de kwaliteit van de camera. Hoewel je op HD-kwaliteit kan opnemen vind ik de kwaliteit niet super. Het is ook zeker niet slecht maar het kan wel iets beter.  

Welke mogelijkheden heeft GetResponse nog meer?

Naast de bovengenoemde mogelijkheden heeft GetResponse nog een aantal mooie en praktische opties. Deze zal ik nog even kort benomen. 

Lijstbeheer

Met lijstbeheer heb je de mogelijkheid om je abonnees te segmenteren. Doormiddel van tags kan je je abonnees in bepaalde lijsten indelen. Bijvoorbeeld een lijst met abonnees die dezelfde kenmerken of interesses hebben. Met de gesegmenteerde lijsten kan je veel gerichter campagnes voeren. 

Formulieren

Met keuze uit ruim 500 sjablonen heb je de mogelijkheid om je eigen formulier of enquête te maken. Denk bijvoorbeeld aan een inschrijf- of vragenformulier of een formulier om een e-book aan te vragen. 

Spamcontrole

GetResponse controleert je e-mail of er een kans aanwezig is dat deze in de spambox van de abonnee terecht komt. Staat het seintje op rood, dan weet je dat de kans groot is dat je e-mail in de spambox van de ontvanger terecht komt en dat je je e-mail dus moet aanpassen. 

Klantenservice - Helpcenter

De klantenservice van GetResponse is goed ingeregeld. Hoewel ze geen telefonische ondersteuning bieden, heb je wel de mogelijkheid om 24/7 met ze te chatten. Daarnaast hebben ze een uitgebreid Helpcentrum opgezet. Enige nadeel is dat alles in het Engels is. Maar daar hebben we Google Translate voor. 

Koppeling met andere platformen

Het is mogelijk om je GetResponse account met een tal van andere platformen te koppelen. Hierdoor is het heel makkelijk om gegevens uit te wisselen. GetResponse kan je onder andere koppelen met: Magneto, Wordpress (woocommerce), PretaShop, Amazon, Clickbank, Shopify, Paypal en nog veel meer platformen. 

Wat kost GetResponse? Een overzicht van de prijzen

GetResponse is een van de goedkopere e-mailmarketing programma’s die er op het moment verkrijgbaar is. Het basispakket met 1.000 abonnees begint al bij 13 euro per maand. Een vergelijkbaar pakket van Mailchimp zit op 14 euro per maand en met ActiveCampaign zit je op ongeveer 23 euro per maand.  

GetResponse biedt 3 pakketten + 1 maatwerk optie aan. De pakketten zijn Basis, Plus en Professional. Betaal je per jaar, dan ontvang je 18% korting. Betaal je voor 2 jaar, dan ontvang je 30% korting

BASIS
13 Per maand
  • E-mailmarketing
  • Autoresponders
  • Onbeperkt aantal landingspagina's
  • Onbeperkt aantal automatiseringssjablonen
  • Verkooptrechter (1 trechter)
  • Onbeperkt aantal trechters voor leadgeneratie
  • Facebook-advertenties
  • Levering van elektronische producten
Plus
45 Per maand
  • Alles in BASIC en:
  • Automatiseringstool
    (5 workflows)
  • Webinars
    (max. 100 deelnemers)
  • Scores en tags
  • Verkooptrechters
    (5 trechters)
  • Samenwerken
    (3 gebruikers)
  • Webinartrechters
    (5 trechters)
Popular
PROFESSINAL
89 Per maand
  • Alles in PLUS en:
  • Onbeperkt aantal automatiseringsfuncties
  • Websitemeldingen
  • Betaalde webinars
  • Webinars (max. 300 deelnemers)
  • Onbeperkt aantal verkooptrechters
  • Onbeperkt aantal webinartrechters
  • Samenwerken (5 gebruikers)
  • On-demandwebinars

Mijn ervaringen en conclusie met GetResponse

Veelgestelde vragen over GetResponse

Heeft GetResponse een gratis proefversie?

Ja, je kunt GetResponse 30 dagen gratis proberen

Kan ik tijdens de gratis proefversie mijn account omzetten naar een betaalde versie?

Ja, dit is mogelijk. Wil je tijdens de gratis proefversie een uitgebreider pakket, dan kan je je pakket tussentijds wijzigen. 

Is GetResponse maandelijks opzegbaar?

Ja, mits je per maand betaalt. 

Zijn mijn gegevens goed beschermd?

GetResponse biedt een “Overeenkomst inzake gegevensverwerking”. Omdat het bedrijf in Polen is gevestigd, is de de Poolse wet van gegevensbescherming van toepassing. Omdat Polen deelneemt aan de EU, zullen ze zich aan de EU-regelgeving dienen te houden.

Wanneer je via onze website een product of dienst aankoopt, dan kan het zijn dat wij hier een kleine commissie voor ontvangen. Deze commissie gebruiken wij om deze website te onderhouden en research te kunnen doen. 

Over DeReviewers

DeReviewers is van oorsprong een reviewwebsite voor soft-en hardware. Inmiddels is deze website gegroeid tot een plek waar je gratis informatie kan vinden over online geld verdienen. De informatie die je hier vindt is vanuit eigen ervaring als online ondernemer.

De informatie die ik op deze website publiceer wordt met grote zorgvuldigheid samengesteld. Als je nadat je op één van de links op deze website hebt geklikt en je een aankoop doet, kan ik hierover een commissie verdienen. Deze commissie gebruik ik vervolgens om nieuwe nieuwsartikelen te schrijven zodat jij goed op de hoogte blijft.

2020 – 2023 DeReviewers | Alle Rechten Voorbehouden.

Wij gebruiken cookies om je gebruikservaring te optimaliseren, het webverkeer te analyseren en voor persoonlijke advertentiedoeleinden. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt. Gelezen Lees meer