Home » blogs » De belangrijkste elementen van een converterende landingspagina?
Wat zijn de belangrijkste elementen van een coverterende landingspagina

De belangrijkste elementen van een converterende landingspagina?

0 Reactie 2,3K

Ben je benieuwd hoe je meer conversies kunt krijgen met betaalde promoties? Of meer wil meer succes halen uit je e-mailcampagne?

 

Zo ja, dan is het enige dat je zal helpen is het maken van de perfecte landingspagina.

 

Maar wat is de perfecte landingspagina? De perfecte landingspagina is een bepaalde pagina op je website waar je bezoekers laat landen en die zorgt voor conversie. Een pagina die specifiek voor je  doelgroep is ontwikkelt en waar jij sales uit genereerd. 

 

Je moet dus een pagina maken die opwindend is en vol met gerelateerde informatie. Maar de pech is dat het geen gemakkelijke taak is.

 

Ik kan je niet garanderen dat je klanten contact met je gaan opnemen of dat je veel meer omzet gaat generen. Maar ik kan je wel voorzien van tips en handvatten om de perfecte landingspagina te bouwen waarmee de kans het grootst is dat je gaat converteren.

Inhoudsopgave

Wat is een landingsspagina?

Een landingspagina is een webpagina waarop klanten contactgegevens kunnen uitwisselen voor conversies of waar ze meteen de aankoop van jouw dienst of product kunnen verrichten.

 

MailBlue is een van de beste automatisch converterende makers van landingspagina’s. Het is een pagina op je website waar bezoekers kunnen komen nadat ze op een e-mail of een knop hebben geklikt. Of een betaalde promotie. 

 

Er zijn verschillende vormen van landingspagina’s beschikbaar met verschillende marketingdoelen. Bezoekers kunnen bijvoorbeeld naar de downloadbare bron gaan in ruil voor de contactgegevens. 

 

Terwijl andere bezoekers het product direct willen kopen. Het uiteindelijke doel moet zijn dat jij de gegevens van je bezoekers verzamelt. Met deze informatie kan je namelijk mailingen versturen of verkopen verrichten.

9 essentiële elementen van een landingspagina

Hoewel er veel soorten landingspagina’s beschikbaar zijn, zijn er vaak maar een paar geschikt voor het specifieke doel van je campagne. Maar elke pagina heeft hetzelfde doel, de conversie van leads naar sales. Denk dus niet dat alle pagina’s in alle situaties passen.

 

Het ontwerp van de pagina moet van verschillende factoren afhangen. Dit zijn doelgroep, merk en het doel wat je wil bereiken.

Je moet dus een passende landingspagina maken. Maar hiervoor moet je diepgaand onderzoek doen. En dat kost tijd en veel geduld. Het zal je helpen te weten wat je bezoekers willen en hoe je jouw landingspagina aantrekkelijk kunt maken.

 

Hoewel het ontwerp of de stijl van een pagina niet het enige is dat betere resultaten garandeert, moet je ook gerelateerde inhoud aan de pagina toevoegen. Hieronder geef ik je een aantal belangrijke tips om je te helpen een aantrekkelijke landingspagina te maken.

1. Een krachtige en meeslepende titel/onderwerp

Hoe maak ik een converterende landingspagina - De Reviewers
Het AIDA model is een perfect model om toe te passen bij het bouwen van je landingspagina.

Het eerste dat de aandacht van de klant kan trekken, is het creëren van een sterke kop. Je moet je concentreren op de krachtige en meeslepende kop van je landingspagina.

 

In deze kop moet je toevoegen wat je aanbiedt. Het moet ook de waarde van je aangeboden product of dienst bevatten. Het moet het probleem van de bezoeker oplossen.

 

Verder moet je kop duidelijk en kort zijn. Het betekent dat de bezoekers in enkele woorden moeten kunnen begrijpen wat je ze te bieden hebt. Naast een kop zou je een subkop kunnen toevoegen waarin je laat merken waar je bezoeker mee zit. 

 

Let er wel op dat je de taal van je doelgroep spreekt. Is jouw doelgroep jongeren tussen de 18 en 25 jaar, zorg dan dat je hun taal spreekt. Ze zullen zich sneller aan je binden en je het vertrouwen geven. 

2. Opvallende afbeeldingen en media

Voeg nooit alleen tekst toe aan je landingspagina. Het is erg saai waardoor bezoekers kunnen afhaken. Je moet je dus concentreren op opvallende afbeeldingen en video’s. Het maakt je pagina speelser en stijlvol. Maar zorg ervoor dat de afbeelding of video gerelateerd moet zijn aan het product dat je aanbiedt. 

 

Afbeeldingen en andere media kunnen de inhoud van de pagina breken. Op deze manier trekt het meer mensen aan om je pagina te bezoeken.

 

Wanneer je de afbeeldingen moet selecteren die je aan jouw pagina wilt toevoegen, is het eerste wat je moet doen is een selectie maken van de afbeeldingen die het beste bij jouw product of dienst passen.

3. Zorg voor boeiende content

Dit spreekt natuurlijk voor zich. Maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Hoewel, jij weet wat je te bieden hebt en welk probleem jouw dienst of product kan oplossen. Het betekent dat je content moet toevoegen die bij je doel of product moeten passen. 

 

Je content moet je doelgroep aantrekken. Gebruik geen woorden waardoor klanten afgeleid kunnen worden. Dit geldt overigens ook voor afbeeldingen en video’s. 

 

Gebruik ook getallen om iets aan te duiden. Getallen spreken vaker meer aan dan alleen tekst. 

 

“Maak gebruik van deze deal en ontvang veel korting”

 

of

 

“Maak gebruik van deze deal en ontvang 20% korting” 

 

In het laatste geval weet de bezoeker meteen wat hij krijgt. 



Nog een voorbeeld:

“Vele bezoekers gingen je al voor” 

 

of 

 

“Ruim 5.000 bezoekers ging je al voor” 

 

Door getallen te gebruiken kom je veel overtuigender over. Je bent concreet. Veel korting of vele bezoekers is vaag en niet concreet. Het zijn woorden die door iedereen anders worden gelezen.

4. Benoem de voordelen van jouw dienst of product

Op de landingspagina moet de voordelen van je dienst of product worden bespreken. Het moet de bezoeker nieuwsgierig maken en ervoor zorgen dat hij het product wil kopen. 

 

Zodra de klant klikt om naar de pagina te gaan, moet je direct overtuigen. Een gemiddelde bezoeker bepaald binnen 3 seconden of hij blijft of niet. Dus grijp direct de aandacht. Benoem tussen de 3 tot 6 voordelen.

5. Uniek verkoopvoorstel (USP)

Nadat je de voordelen van jouw dienst of product hebt benoemd is het zaak om te benoemen welke “problemen” het kan wegnemen. Een onderdeel  is je klanten vertellen of jouw uniekheid. Het is een punt dat je speciaal maakt en je apart houdt van anderen.

 

In deze consumerende wereld zoeken klanten naar de beste oplossing. Zorg er dus voor dat je alle twijfels wegneemt en de problemen van je klanten oplost.

6. Voeg recensies en beoordelingen toe voor vertrouwen

Nu zijn er veel keuzes als we het hebben over producten, diensten en merken. Dus niemand kiest het product zonder de beoordelingen en bewijzen te lezen.

 

De klanten willen weten wat ze zullen krijgen. Je moet je dus concentreren op de kwaliteit van je product of dienst. Recensies kunnen ieder bedrijf maken of breken.

 

Ik raad je dus aan om beoordelingen of recensies aan je pagina toe te voegen. Op deze manier kan het elke twijfel uit de geest van de bezoeker wegnemen. Het lezen van recensies en ervaringen van het bedrijf kan helpen bij de koopbeslissing. De volgende zijn de manieren van sociale bewijzen:

 

  • Referenties en recensies
  • Statistisch bewijs
  • Badges of klantlogo’s

7. Vermijd afleiding

Het klinkt logisch maar je wilt niet weten hoeveel landingspagina’s of e-mailcampagnes er worden gelanceerd met content die totaal geen verhouding heeft tot het doel. Deze content leidt dus af en is niet relevant.

 

Wil jij een specifieke koffiemachine verkopen. Voeg dan geen content toe over een theeplantage in Brazilië toe of welk koekje het lekkerst is bij je koffie. Is je bezoeker eenmaal afgeleid, dan kan je je deze meteen afschrijven. Die zie je in veel gevallen nooit meer terug.

8. Maak je deal uniek en urgent

Speel in op het gevoel van je bezoeker. Misschien moet je er zelfs een beetje misbruik van maken. Neem jezelf als voorbeeld. Hoe reageert jouw brein als je een unieke deal ziet. Je wilt het liefst ook geen goede deal mislopen toch? Zo zijn mensen nou eenmaal. 

 

Voeg dus elementen toe die ervoor zorgen dat de bezoeker een gevoel van urgentie krijgt. Denk bijvoorbeeld aan een aflopende aanbieding of 2 halen is 1 betalen actie.

9. Zet aan tot actie (CTA)

Ten slotte is een oproep tot actie het laatste waar je je op moet concentreren. Het is een knop of formulier die je aan jouw landingspagina moet toevoegen. 

 

Het doel van deze button is om bezoekers aan te zetten tot actie. Simpel gezegd, het is het laatste dat mensen  moeten doen om het product te kopen. 

 

Maar het kan ook een inschrijfformulier zijn voor je nieuwsbrief of om een handleiding te downloaden. Dit wordt in de marketingwereld een Opt-in formulier genoemd. Wil je weten hoe jij een converterende Opt-in formulier maakt? Lees dan ook het volgende artikel. 

 

Jouw call-to-action moet zich onderscheiden van andere inhoud. Er zijn veel gratis en betaalde marketingtools beschikbaar, zoals Enormail. waarmee je converterende e-mails of landingspagina’s kunt maken. Zorg er dus voor dat deze opvalt. 

 

Verder kan je felle kleuren gebruiken of kleuren gebruiken om je CAT-knop op te laten vallen. Ik adviseer je de volgende knoppen te gebruiken:

  • Koop nu
  • Start de gratis proefperiode
  • Download nu
  • Direct aan de slag
  • etc etc

Vergeet niet dat je jouw CAT eenvoudig en duidelijk moet houden. Voeg dus alleen de relevante tekst toe.

Start vandaag nog en bouw jouw eigen converterende landingspagina

Er zijn een hoop marketing oplossingen die vele soorten ontwerpen en sjablonen om een landingspagina te maken. Je kunt dus het gewenste sjabloon kiezen uit een uitgebreide collectie.

 

Voeg vervolgens de relevante inhoud, video’s en afbeeldingen toe aan de landingspagina. Verschillende tools helpen je om de pagina aan te passen, afhankelijk van de aanbod, je doelgroep en de levenscyclus van de klant.

 

 

 

Zoals aan het begin van dit artikel is benoemd is het een kwestie van testen. Online marketing tools zoals MailBlue en ActiveCampaign bieden je de mogelijkheid om meerdere formats te testen. 

 

Door de uitgebreide rapportages die je ontvangt kan je je campagnes waar nodig aanpassen zodat je conversie zal stijgen. Wal wil je nog meer?

Laat een reactie achter...

Wanneer je via onze website een product of dienst aankoopt, dan kan het zijn dat wij hier een kleine commissie voor ontvangen. Deze commissie gebruiken wij om deze website te onderhouden en research te kunnen doen. 

Over DeReviewers

DeReviewers is van oorsprong een reviewwebsite voor soft-en hardware. Inmiddels is deze website gegroeid tot een plek waar je gratis informatie kan vinden over online geld verdienen. De informatie die je hier vindt is vanuit eigen ervaring als online ondernemer.

De informatie die ik op deze website publiceer wordt met grote zorgvuldigheid samengesteld. Als je nadat je op één van de links op deze website hebt geklikt en je een aankoop doet, kan ik hierover een commissie verdienen. Deze commissie gebruik ik vervolgens om nieuwe nieuwsartikelen te schrijven zodat jij goed op de hoogte blijft.

2020 – 2023 DeReviewers | Alle Rechten Voorbehouden.

Wij gebruiken cookies om je gebruikservaring te optimaliseren, het webverkeer te analyseren en voor persoonlijke advertentiedoeleinden. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt. Gelezen Lees meer